Vedoucí zařízení: |
Bc. Jana Vejlupková
|
sociální pracovníci: |
tel.: 555 132 178, 734 151 017
|
Domov Jandova navazuje na činnost Dětského centra, které bylo otevřeno v Ostravě-Zábřehu v únoru 1991 jako pobytová sociální služba pro děti. Mnoho let pak naše služba působila pod názvem Domov Beruška a v roce 2015 došlo k přejmenování na Domov Jandova.
V současné době poskytuje Domov Jandova celoroční nepřetržitou pobytovou sociální službu dětem i dospělým klientům. Služba je poskytovaná ve čtyřech budovách, které jsou rozmístěny v různých částech města Ostravy (Svinov, Zábřeh, Vítkovice).
Klientům poskytujeme sociální službu komunitního typu. Tři domky jsou jednopodlažní a mají po dvou domácnostech, jeden domek je dvoupodlažní a jsou v něm domácnosti tři. V domácnosti bydlí vždy 6 klientů, k dispozici mají jednolůžkové a dvoulůžkové pokoje, společný obývací pokoj s jídelním a kuchyňským koutem. Okolí každého domku tvoří zahrada.
Součástí dvoupodlažní budovy na ul. Jandova jsou prostory pro rehabilitaci
a ošetřovatelskou péči. Tyto prostory jsou stavebně odděleny od obytné části budovy.
Posláním Domova Jandova je poskytovat lidem s mentálním postižením celodenní podporu a pomoc, kterou potřebují vzhledem ke svému zdravotnímu stavu
a individuálním potřebám a nelze ji zajistit využitím terénních nebo ambulantních služeb.
Děti, mládež a mladí dospělí ve věku 7–21 let (nově přijímáni klienti do 18 let) se středně těžkým a těžkým mentálním postižením i s přidruženým kombinovaným postižením (tělesné, smyslové, prvky autismu) v nepříznivé sociální situaci způsobené zdravotním znevýhodněním.
Dospělí lidé se středně těžkým a těžkým mentálním postižením i s přidruženým kombinovaným postižením (tělesné, smyslové, prvky autismu) v nepříznivé sociální situaci způsobené snížením nebo ztrátou soběstačnosti z důvodu zdravotního znevýhodnění.
Respektování práv – pracovníci podporují klienta v uplatňování jeho práv
Individuální přístup – pracovníci poskytují službu podle individuálních potřeb klienta
Respektování volby – pracovníci respektují vlastní rozhodnutí a přání klienta
Týmová spolupráce – pracovníci při poskytování služby klientovi vzájemně spolupracují
Poskytování odborné služby – pracovníci se průběžně vzdělávají, znalosti získané ze seminářů a stáží předávají spolupracovníkům a zavádějí je do praxe.
Pokud máte zájem o poskytování sociální služby v Domově Jandova, vyplňte formuláře "Žádost o poskytování sociální služby" a "Lékařský posudek", který si necháte potvrdit praktickým lékařem. Oba dokumenty zašlete na adresu Domova, adresujte na sociální pracovnici.
Zájemce o službu zařazujeme do evidence zájemců o službu. V případě uvolnění kapacity je zájemce kontaktován dle data podání jeho žádosti.
O zájemcích o službu a uživatelích našich sociálních služeb zpracováváme osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU( 2016/679 o ochraně fyzických osob. Více najdete na našich stránkách v sekci Ochrana osobních údajů zde: https://www.ctyrlistekostrava.cz/media/files/gdpr/informace-o-zpracovani-osobnich-udaju-zajemcu-o-socialni-sluzbu.pdf
a zde:
Odkazy: žádost + lékařský posudek, kontakty.
Evropská unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu podpořila projekt organizace Čtyřlístek – centra pro osoby se zdravotním postižením Ostrava, p. o., nazvaný Nákup a modernizace vybavení organizace Čtyřlístek. Předmětem projektu je pořízení vybavení pro několik objektů organizace Čtyřlístek Ostrava, p. o. v rámci poskytování sociálních služeb: domovy pro osoby se zdravotním postižením, chráněné bydlení a sociálně terapeutické dílny.
V rámci projektu Podpora procesu transformace organizace Čtyřlístek byl týmem pracovníků zařízení zpracován transformační plán Domova Jandova.